Wat mensen er van vinden
"Toen ik begon met het traject bij Frans, dacht ik dat mijn hulpvraag vooral lag bij plannen en prioriteren" Ik was ervan overtuigd dat ik rustiger zou worden als ik mijn werk beter zou organiseren
In de gesprekken daarna kreeg ik steeds meer inzicht in waar mijn gedrag vandaan komt. Ik ontdekte dat veel eigenschappen die mij jarenlang hebben geholpen , zoals verantwoordelijkheid nemen, zorgen voor anderen en problemen oplossen, mij nu soms juist in de weg zitten en zowel privé als op mijnwerk niet altijd meer helpend zijn. Dat is gek, hoe kan dat nou als het 30 jaar heeft geholpen? En vooral, als dit niet werkt, wat dan wel? En daar was Frans...Frans heeft mij regelmatig dingen gezegd en vragen gesteld die ik op dat moment niet altijd leuk vond om te horen, maar die me wel aan het denken hebben gezet"
"Wat er nu anders is dan een half jaar geleden, is dat ik bewuster kijk naar mijn eigen aandeel in situaties. Ik probeer minder direct in de oplossing te schieten, eerder hulp te vragen en meer te vertrouwen op mijn eigen gevoel en beslissingen. Dat lukt niet altijd, maar ik herken mijn patronen veel sneller en kan daardoor ook eerder bijsturen"
"Ook op het werk heb ik stappen gezet. Ik heb meer verantwoordelijkheden gekregen, word vaker betrokken bij nieuwe ontwikkelingen en krijg de ruimte om mezelf verder te ontwikkelen"
"Ik ben veel bewuster van wat ik doe. Nog nietaltijd op het juiste moment, vaak ook nog achteraf. Maar de bewustwording is er, en ik geloof dat dit zich steeds meer naar voren zal verplaatsen."
"Ik ben niet ineens een ander mens geworden, maar ik begrijp mezelf wel veel beter. Daardoor sta iksteviger, zowel op mijn werk als privé"
"Waar ik zelf trots op ben, is dat ik ben blijven staan. Misschien niet altijd even makkelijk of perfect,maar wel steeds met de intentie om te blijven leren en ontwikkelen.Hoewel ik soms nog aan mezelf twijfel, zie ik ook dat ik steeds vaker vertrouw op mijn eigen kennis,ervaring en gevoel. En dat is iets wat een half jaar geleden een stuk minder vanzelfsprekend was"